Β’ Φάση ΣΒΑΚ

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Το παρόν Τεύχος συνιστά την Τεχνική Έκθεση της Β’ Φάσης, η οποία περιλαμβάνει:
1. Τη διαμόρφωση και την αναλυτική παρουσίαση του οριστικού σχεδίου
κυκλοφοριακής οργάνωσης.
2. Την αξιολόγηση των παρεμβάσεων με τη χρήση του κυκλοφοριακού μοντέλου.
3. Τη μάθηση από την εμπειρία των άλλων.
4. Τη δημιουργία ολοκληρωμένου πακέτου μέτρων.
5. Την ποσοτικοποίηση των ειδικών στόχων.
6. Το χρονοδιάγραμμα και την εκτίμηση του κόστους των έργων/μέτρων
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΡΙΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Μετά την υποβολή της Α’ Φάσης, πραγματοποιήθηκε η 2η Διαβούλευση, στις 27 Νοεμβρίου 2019, στις 19:00, στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Μεταμόρφωσης, με συμμετοχή της Δημοτικής Αρχής, εκπροσώπων του Δήμου,
Φορέων και Σωματείων/ Οργανώσεων και απλών πολιτών. Στις 12 Φεβρουαρίου 2020 πραγματοποιήθηκε μία δεύτερη παρουσίαση της Α’ Φάσης της μελέτης στο Συνεδριακό Κέντρο, με μεγάλη συμμετοχή από τον εμπορικό σύλλογο του Δήμου. Η διαδικασία διαβούλευσης διήρκεσε μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020. Σε όλο το διάστημα που μεσολάβησε, συγκεντρώθηκαν αιτήματα, παρατηρήσεις και προτάσεις από την Τεχνική Υπηρεσία και τη Δημοτική Αρχή. Μετά από την από 17/12/2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου (αρ. απόφ. 401/2020), διατυπώθηκε το οριστικό Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας.

Γενικά :

Το Σχέδιο στοχεύει στην ισορροπημένη ανάπτυξη όλων των σχετικών μορφών μετακίνησης, ενθαρρύνοντας τη μετάβαση προς πιο βιώσιμες μορφές. Αποτυπώνει μια
ολοκληρωμένη σειρά τεχνικών μέτρων, μέτρων υποδομής, μέτρων πολιτικής και ήπιων μέτρων για τη βελτίωση της απόδοσης και της σχέσης κόστους – αποτελεσματικότητας ως προς τον δεδηλωμένο στόχο και τις επιμέρους επιδιώξεις.

Είναι σχεδιασμένο, για να ικανοποιεί τις ανάγκες κινητικότητας όλων των πολιτών και έχει ως στόχο να:
• Βεβαιώσει ότι το σύστημα μεταφορών είναι προσιτό σε όλους,
• Βελτιώσει την ασφάλεια (safety and security) των χρηστών του,
• Μειώσει τον θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση, τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου και την κατανάλωση ενέργειας
• Βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και τη σχέση κόστους – αποτελεσματικότητας της μεταφοράς προσώπων και αγαθών και να
• Βελτιώσει την ελκυστικότητα και την ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος

Επί της αρχής το σχέδιο βασίζεται σε ένα μακροπρόθεσμο όραμα για τις μεταφορές και την ανάπτυξη κινητικότητας και καλύπτει όλους τους τρόπους και τα μέσα μεταφοράς. Το στρατηγικό όραμα για τη δημιουργία ελκυστικού και ασφαλούς περιβάλλοντος για την κίνηση πεζών και ποδηλατών στον κεντρικό πυρήνα της πόλης και στις γειτονιές, με ταυτόχρονη απομάκρυνση των διαμπερών κινήσεων, σε συνδυασμό με δράσεις και παρεμβάσεις που προωθούν τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, θα έχει ως αποτέλεσμα να μετουσιωθεί συν τω χρόνω σε πράξη το βασικό διακύβευμα που προέκυψε στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάπτυξης του κοινού οράματος: “Η Μεταμόρφωση αλλάζει …Μεταμορφώνεται”.

Το στρατηγικό αυτό όραμα παρέχει την ποιοτική περιγραφή του επιθυμητού αστικού μέλλοντος και χρησιμεύει για να κατευθύνει την ανάπτυξη του καταλλήλου πλαισίου μέτρων σχεδιασμού. Οι προτάσεις και οι δράσεις που παρουσιάζονται στη συνέχεια, βασίζονται στη λεπτομερή αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και στο όραμα της πόλης για το μέλλον της αστικής κινητικότητας.

Κατεβάστε τα Σχετικά Αρχεία

ΣΒΑΚ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΘΕΣΗ Β ΦΑΣΗΣ : ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

ΣΒΑΚ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΘΕΣΗ Β ΦΑΣΗΣ : ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ

Β-01 ΠΡΟΤΑΣΗ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗΣ & ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ

Β-02 ΠΡΟΤΑΣΗ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗΣ & ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΜΕΣΟ-ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ

Β-03 ΚΥΡΙΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ

Β-04.1 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ

Β-04.2 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Β-5 ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ