Στον κεντρικό πυρήνα της πόλης, ο οποίος περιβάλλεται από τις οδούς Δροσίνη – Τατοΐου – Ελ. Βενιζέλου – Πλαστήρα -Παπαδιαμάντη – Κλεισθένους – Πλάτωνος δημιουργείται ένα εκτεταμένο πλέγμα πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας, που αποσκοπεί στην τόνωση των χρήσεων εμπορίου και αναψυχής, με τη δημιουργία ενός ασφαλούς και ευχάριστου περιβάλλοντος, για περίπατο και ποδηλασία, για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του κέντρου της πόλης.
Κύριο στοιχείο της πρότασης αποτελεί η πεζοδρόμηση της οδού Γκινοσάτη στο τμήμα της μεταξύ Πάρνηθος και Ράλλη. Δημιουργείται έτσι μία ευρεία ενιαία πεζοδρομημένη περιοχή, η οποία περιλαμβάνει βασικές δραστηριότητες και χρήσεις (εκκλησίες, πλατείες, διοίκηση, εμπόριο, αναψυχή, γραφεία, εκπαίδευση). Η υπόλοιπη οδός Γκινοσάτη, η οποία παύει να λειτουργεί ως
συλλεκτήρια οδός, μετατρέπεται σε κεντρική οδό ήπιας κυκλοφορίας, με διαχωρισμένη όμως όδευση πεζών και Ι.Χ., καθώς οι εκτιμώμενοι φόρτοι κυκλοφορίας θα διαφέρουν από εκείνους μίας τυπικής οδού ήπιας κυκλοφορίας.
Επιπρόσθετα, πεζοδρομείται σημαντικός αριθμός οδικών τμημάτων στην περιοχή του Δημαρχείου και του Ι.Ν. της Μεταμόρφωσης (Ράλλη, Ι. Κόττου, Τ. Κόττου). Επίσης, μέσω της πεζοδρόμησης των οδών Δεληγιάννη, Πίνδου, Βάρναλη, Κύπρου, Ύδρας κ.λπ., συνδέεται η περιοχή βόρεια της οδού Γκινοσάτη με την πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου, δημιουργώντας έτσι μια
εκτεταμένη περιοχή αποκλειστικής κίνησης πεζών και ποδηλατών.
Για την πρόσβαση στον κεντρικό πυρήνα από τις διάφορες Πολεοδομικές Ενότητες, δημιουργούνται άξονες ροής πεζών και ποδηλάτων, μέσω του πλέγματος των πεζοδρόμων και των οδών ήπιας κυκλοφορίας των γειτονιών. Στις παρυφές της κεντρικής ζώνης, προβλέπονται δύο άξονες αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτων στην οδό Δροσίνη και στο μονοδρομημένο τμήμα της
οδού Τατοΐου, μέσω των οποίων συνδέεται η Νέα Ζωή, η Μποφίλια και το δυτικό τμήμα της Καναπίτσας με το κέντρο της πόλης.